YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

Wednesday 7 November 2012

untuk dia: kawan baik

assalamualaikum,

dua hari aku skip dari tulis blog.
dan hari ni. aku kembali. eceyh..ayat x bleybla.

tadi, waktu kemas2 bilik. aku terjumpa cincin. haa... yang ni buka cincin kawen tau. sebab aku belum kawen lagi. cincin ni. ada sepasang. satu dekat aku. satu lagi dekat tirah. nurathirah bt shahrul puadi. bestfriend aku. kami beli waktu pertengahan tahun ni. sebelum masuk u. dekat jj ipoh. haha.. kami pilih sama2. sweet x? lol

comel kan?! hehe^^
friendship ialah sesuatu yang luas tafsirannya. macam2 definisi kalau kau cari dekat google. yang pasti, friendship tu sesuatu yang sweet nya sampai boleh dapat kencing manis. kalau kau betul2 hargainya. bukan aku nak kata jangan bersahabat sebab takut dapat penyakit kencing manis. lol. tapi aku nak kata kemanisan bersahabat tu x dapat aku nak tafsirkan sebab terlalu precious dan bermakna. sama maksud.lol

bagi aku, friendship ni sesuatu yang kau boleh faham macam mana rasa untuk menghargai, dihargai, mengingati, diingati, menerima, diterima, berkorban, suka dan marah dilalui bersama. banyak story aku nak cerita dalam post ni. tapi ini semua aku nak tujukan sepcial untuk dia.

first time aku kenal dia, bestfriend aku, waktu aku form 1. for sure lah. sebab minggu orientasi masa mula2 masuk sekolah menengah dulu. seriously dia ni sangat self-confident, active, sampai kadang2 aku nak kata dia ni x berapa tau malu pun ada. haha. macam x boleh terima yang dia ni bestfriend aku sekarang. mula2 aku rasa dia ni baik, manja dan comel bila dia mengadu dekat aku yang purse merah yang mak dia bagi dah hilang. mengadu dekat aku sampai nangis2. waktu tu, aku rasa macam 'oh..dia percaya kat aku. pasal tu dia cerita dekat aku.' then, aku x banyak tolong dia pun untuk cari purse dia tu. lepas aku dengar dia mengadu tu, aku x buat apa2 pun untuk dia. haha. jahat kot aku. tau dengar je. ye lah.. dia x minta tolong aku carikan pun. aku x berapa ingat la masa tu dia jumpa ke x purse tu balik, tapi itu lah titik mula aku dengan dia jadi rapat. 

untung kalau korang dapat bestfriend macam dia ni. most story aku, dia tahu. walau bukan semua. tapi dia antara manusia yang paling banyak tahu pasal story aku. aku memang percaya yang dia memang akan simpan story aku dengan baik. see, dalam friendship, kau akan percaya orang tu sepenuhnya. tapi orang kata, dalam kepercayaan, mesti simpan sedikit keraguan. kan...  dan dia pun macam tu jugak. kot.. haha. dan honestly, semua kelebihan dan kelemahan aku dia terima. dan macam tu jugak aku. aku garang, banyak mulut, pemalas, banyak songeh, cerewet, suka itu, tak suka ini, (contoh je ea...) semua dia terima. lepas tu, dia suka bagi nasihat macam mak2 dekat aku. kau ni... jangan itu...jangan ini... ohh...aku rindu la nak dengar dia berleter dekat aku. haha

dulu, masa form 2, aku paling selalu bergaduh dengan dia. sangat selalu. dan dekat situ, ada lah babak2 dan situasi yang selalu 'bff' lalui. macam nak putus kawan lah... x nak kawan lah... kau tikam belakang lahh... haha. childish gila benda2 macam tu. tapi aku pernah buat semua tu. sampai pukul terajang pun ada. gaya macam extreme kalau aku kata macam tu. tapi kami pernah saling tampar menampar. sebab masing2 xnak bagi tengok result exam. lol. tapi see, sampai sekarang aku kawan baik dengan dia. bagi aku, kadang2 dia macam adik perempuan aku. memandangkan dia lahir lambat dari aku 4 bulan. dan kadang2, dia macam kakak aku. sebab dia selalu lagi matured dari aku.  

aku x ingat apa benda baik yang aku pernah buat dekat dia. tapi aku rasa, mostly, dia yang buat baik dengan aku. bila aku demam or sakit apa2 dia lah yang paling selalu ada dekat sebelah aku. dia lah yang selalu risau keluh kesah untuk aku.kat sekolah la... kalau dekat rumah tu, mestilah mama kann.. weyh, kalau kau yang berkenaan tu baca apa yang aku tulis ni, aku nak kata yang : aku rasa aku lupa nak kata thanx dan trimas banyak2 sebab jaga aku time2 macam tu... seriously, aku appreciate sangat. oh ya, jangan nangis kalau kau baca post aku ni. aku x ada dekat sebelah kau nak tolong lapkan air mata kau tu. hek3.

ikhlas aku kata, bestfriend ialah seseorang yang ajar kau betapa besarnya nilai friendship. bila dia selalu ada bila kau susah dan lagi2 bila kau senang. bila dia sudi dengar kau punya bising. bila dia tak boring dengar kau membebel. terima kau seadanya. tarik tangan kau untuk bangun dari jatuh, bantu kau bila kau perlu. termasuk lah untuk bantu kau ke jalan yang asal bila kau terbabas. 

nahh...kali ni, aku x ada gambar dia untuk aku letak dekat dalam post ni. walau x ada gambar untuk aku tengok, tapi muka dia tetap ada dalam hati aku. eceyh...

akhir kata, hargai dia bila dia ada, bersyukur apa yang kau ada dan jangan lupa kata terima kasih. two words means a lot. 

salam sayang untuk bestfriend aku.k.bye

2 comments: