YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

Saturday 10 October 2015

grudge.



kali ni aku nak luah perasaan sikit dekat sini. stress pulak rasa hari ni...''( ',')
aku lately ni macam dah trapped dalam satu masalah besar ni. aku tak ada la rasa masalah ni besar sangat atau serious sangat. tapi somehow masalah ni selalu buat aku rasa macam tak berapa tenang. disebabkan aku agak sibuk dua tiga minggu ni, dan aku pun dah fikir-fikir macam mana nak resolve masalah ni, nak buat macam, aku belum jumpa solution masalah tadi, so aku pun letak tepi dulu masalah ni. fokus dekat benda lain dulu. serious aku terkejut jugak yang i am doing so well abandoning problem tu. aku tak fikir lansung pasal masalah tu masa siang cuma malam time self reflect tu baru aku teringat pasal masalah tu. tapi bila weekend, aku mesti teringat balik masalah tu dan aku rasa serabut gila bila aku fikir pasal masalah tu. 
aku tak tahulah orang lain macam mana. tapi, memang setiap hubungan dalam dunia ni, memang tak boleh lari dari penimbulan masalah ke macam mana? tak boleh ke kita just accept je seseorang tu dengan hati yang terbuka, tak boleh ke kita respect that one person walaupun kita geram dan tak berapa boleh accept sangat pun benda tu. dan tak boleh ke kita kalau setiap kali nak sembang jangan asyik macam nak gaduh. this is not right. tak boleh ke kalau kita sama sama just be neutral dan jangan terlalu beremosi try the best untuk tak meng keruhkan sesuatu yang tak jernih? aku tau la aku sendiri pun banyak buat salah, yet manusia tak pernah terlepas dari kesalahan pun kan. aku tahu. aku pernah je tertidur dengan rasa bersalah. dan aku faham je kalau bab hati dan perasaan ni kita biasanya  akan jadi lebih  sensetif malah over sensetif lagi. tapi, boleh tak kalau kita cuba faham situasi orang yang tak dapat perasaan yang sama macam mana yang kita rasa. dia bukan tak pernah cuba. dia dah hampir dapat pun perasaan tu. tapi each time tu jugak lah nak bergaduh, nak merajuk, nak conflict, nak plot twist apa semua. frust jugak la weyh rasa dia. seriouslah. conflict perasaan ni memang sentiasa berserabut dan menyerabutkan ke macam mana? 
but still somehow aku berterima kasih sangat dekat pihak yang berkenaan sebab bagi aku masa untuk bertenang walaupun aku tahu dia guna masa tu untuk dia bertenang juga sebenarnya. dan roomate aku yang selalu tanya aku ok ke tak setiap kali dia nampak aku tak bermaya dan faham bila setiap kali aku stress, benda tak lawak pun aku ketawa, benda tak sedih pun aku menangis. dan aku seriosly bersyukur sangat sangat pada DIA sebab masih beri aku ketenangan dan buat aku sentiasa ingat yang HE is there setiap kali serabut macam ni dan kurniakan aku mama yang sangat memahami, selalu tolong aku resolve sikit sikit setiap kali bab pasal perasaan ni datang. i am grateful enough for things like this to happen somehow. kalau tak aku mungkin tak berapa nak hargai benda-benda macam ni atau mungkin aku tak perasan pun.


is it ok to hold a grudge?
no. of course it is not ok.

why dont we just forget the past, forgive the wrong, and try to start something new?

sampai sini saja buat kali ni. aku tak pasti ada orang lain akan baca entry ni ke tak. tapi kalau ada, aku harap benda ni sampai sini je. lepas korang tutup tab ni.... fiuhh~ korang akan lupa pasal benda ni. aku harap magic spell aku menjadi lah kali ni.ok aku nak pi beli aiskerim sat. bye. wassalam..

No comments:

Post a Comment