YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

Sunday 11 October 2015

GM group bonding

Hari ni untuk pertama kali nya aku pergi sungai pisang. Dan aku baru tahu sungai pisang ni tak ada lah jauh pun dengan uia gombak ni. Ada lah dalam lima kangkang kera je. Weekend yang lepas ada ayu dengan ain ajak pergi sungai pisang. Tapi aku tak available time tu, ada program. So bila dekat group gm bagitahu nak buat group bonding dekat sg pisang ni. Memang tak fikir apa lah aku terus niat nak pergi.

Masa mula-mula sampai sg pisang ni serious aku ingat air terjun dia tak jauh. Aku ikut je siapa yang lead group tu bawak pergi mana. Jalan punya jalan, tak sampai sampai lagi. Sempat mandi peluh dulu sebelum mandi sungai kot. Track nak sampai port yang best dia tu bukan main unexpected lagi. Serious aku tak pernah perasan mana mana track nak pergi airterjun yang kena jalan sebelah highway, panjat longkang, naik tangga tempat air mengalir, macam macam lah. Aku siap rasa macam perjalanan dia ni lebih kurang 2/3 perjalanan nak naik second peak dekat broga lagi. Sorry la sis tak berapa fit. Fat je lebih. Sebab tu rasa macam boleh tahan jugak track dia ni.

bonding kali ni best sebab ada  kesayangan  #nyahh
Bila dah sampai dekat port yang best, kitorang spend masa untuk bonding kan member group gm. Taaruf, main game, sembang2, tangkap gambar(of course) dan makan. Makan pun makan sandwich je sebab taknak berat2 bawak makanan pergi sungai ni.

Dah cukup spend time masa sama sama tu, kitorang start turun sungai. Mula mula ingat kan nak balik dah. Pukul 1 jam masa tu. Jalan punya jalan rupanya diorang nak lepak dekat port yang dalam yang boleh main terjun2 tu. Akhirnya, first time aku terjun sungai. Terjun ni terjun yang betul2 terjun tu tau. Bukan masuk sungai duduk tepi batu main air tu. Tak bukan tu tapi ni aku lompat terjun masuk sungai. Serious besttt sebab baru first time kan, sis noob lagi. Cuma nya tu lah. Bila aku terjun ni, boleh kata lebih kurang macam gloria dalam cerita madagascar tu yang lompat. Mercik dia memang kebabom tapi still
dIm range lah. Haha

Serious first time experience pergi sungai pisang ni best. Alu rasa sebab pergi situ dengan budak gm kot. Memang sporting2  je semua .

Finally,
Sungai pisang- checked ✅

No comments:

Post a Comment