YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

Tuesday 22 December 2015

study week #1:comic fiesta 2015

salam.
hye guys.

now lecture weeks dah habis. segala hal hal pecah kepala pasal quiz, assignment, lab report, project dah boleh letak tepi. tamatnya lecture week bermakna bermula nya study week. cuma nya tu lah. exam aku start 3 januari nanti. kira nya aku ada lebih kurang dua minggu lebih gap sebelum start exam. maka tidak boleh lah orang orang seperti aku mensia sia kan masa ni dengan cuma melepet mereput dalam bilik sahaja. kita rest dulu, happy happy dulu seminggu, lepas tu baru kita pulun habis habis. kasi ada transition time gitu. konon nya.

so, right after aku punya final lab test yang rabak boleh kasi koyak mental dia punya teruk, family aku datang ambil aku dekat uia.kebetulan memang diorang nak datang kl, aku pun apa lagi,can't say no lah nak ikut balik sekali. dah alang alang kan. diorang ni datang kl sebab kausar nak pergi comic fiesta dekat MIECC,the mines dekat je dengan rumah paksu. dia nak reunion dengan geng dia dekat comic fiesta tu katanya. tahun depan dah nak pindah sekolah. dah tak duduk asrama  (read: aku tak setuju betul dia dah tak duduk asrama lagi. hmm ) mula mula aku malas betul nak ikut teman dia pergi comic fiesta kali ni. sebab dah dua kali pergi, memang bagi aku best je  comic fiesta ni. tapi aku malas sebenarnya nak keluar lama lama ni (read: kalau pergi comic fiesta ni, paling sekejap pun 2 jam kat dalam tu), rasa nak rest dekat rumah paksu je, main dengan sarah n irfan. tapi since adik adik aku yang lain pun pergi, 'terpaksa' lah aku pergi sekali. ye lah. kalau biar je diorang pergi, kausar tu kalau dah jumpa kawan kawan dia, memang tak harap lah dia nak layankan adik adik dia ni, layan kan kawan dia je nanti. lagipun, muadz nak ikut sekali dan semestinya lah makcik akan suruh aku jagakan dia sekali sebab aku seratus peratus yakin yang makcik tak kan masuk comic fiesta tu.

as comic fiesta start pukul 10 pagi, kami gerak dari rumah around pukul 10 pagi jugak, sebab aku dah mintakkan kawan aku yang jadi committee comic fiesta belikan tiket untuk kitorang dan rumah paksu pun tak jauh pun dari the mines. 10 minit dah boleh sampai. tapi dari 10 minit tu, boleh jadi setengah jam disebabkan jammed teruk nak masuk the mines tu. aku nasihatkan, kalau tahun depan comic fiesta masih buat dekat miecc, better naik public transport atau mintak siapa siapa bawak kan (read: jangan bawak transport sendiri), drop je korang bila dah dekat dengan the mines tu sebab serios susah gila nak parking dan jammed dia boleh kasi mood ruined satu pagi.

kitorang stay dekat comic fiesta tu dari 11 pagi sampai pukul 6 lebih. nasib baik pass dia boleh keluar masuk satu hari. boleh keluar solat dekat surau yang ok sikit dan boleh keluar pergi makan dulu. kalau tak memang kebulur lah satu hari dalam comic fiesta tu berjalan, tangkap gambar, tengok orang non stop.

dekat comic fiesta ni, macam macam jenis orang kau boleh jumpa. kali ni view aku banyak focus kat perempuan je. walaupun obviously lelaki lagi ramai dari perempuan dekat comic fiesta ni, tapi perempuan punya kerenah dekat comic fiesta ni agak tidak mengecewakan. banyak jugak yang menghiburkan hati dan membuka pandangan aku. first, aku agak suprised jugak lah bila terjumpa dua tiga sister niqabis dekat comic fiesta ni. youth niqabis yang belum kahwin lagi, mostly datang dengan kawan perempuan dia yang tak ketinggalan pakai  cosplay jugak (read: with cosplay but masih bertudung). second, serious aku baru sedar raaamaaii perempuan yang dah kahwin (read: isteri) yang pergi comic fiesta untuk teman suami diorang. ada yang datang masuk comic fiesta, cari port yang ada carpet boleh duduk, lepak situ sampai suami dia datang ambil dia balik lepas puas jalan jalan dalam comic fiesta tu (read: aku nampak akak ni duduk dekat port yang sama dari first aku masuk sampai last time aku nak balik). ada jugak yang layan sekali game n anime dengan suami dia, siap beli macam macam anime punya barang  lagi. yang paling aku salute sekali ada one lady ni, tengah pregnant pun gigih ikut teman suami dia. entah macam mana lah dia jalan tengah sesak sesak dekat comic fiesta tu. nasib baik suami dia  tak pakaikan dia cosplay jugak kan. kalau tak hmm. tak tau nak comment apa. haha . and one more, aku ada jugak jumpa lelaki yang siap berkopiah dekat comic fiesta ni. mula mula aku ingat tu cosplay set dia (read: dia pakai cosplay blackshot) tapi tengok dua kali baru aku perasan dia pakai kopiah sebenarnya.  aku tak ada la nak kata yang lelaki dekat comic fiesta ni mesti tak ada yang alim alim ni, cuma maybe boleh apply peribahasa melayu masuk kandang kambing mengembek, masuk kandang lembu menguak kot. but still, tu hak masing masing lah. dont judge easily. it is up to him lah dia nak pakai macam mana pun. huhu.

okay now meh kasi gambar masa dekat comic fiesta day one haritu. gedebuk.



adik aku ni dah pandai posing2. dulu masa first time nak tangkap gambar pun malu.




kaklong layankan je


orang ni lukis on the spot je dekat board ni. awesome gila tengok



this one dia ada 360 view. dia kasi through email. malas pulak nak share



yeah ini lah satu satu nya saitama yang aku jumpa dekat cf ni.
semua orang pun kalau lalu sebelah dia mesti tengok dia. haha

minecraft buddies. 







main stage cf2015. jumpa danny choo dekat sini.
in the other hand.
jumpa these people dekat depan tgv cinema masa on the way nak pergi makan 

of us. adik adik di bawah jagaan kaklong. eh
overall, aku happy je pergi comic fiesta kali ni. walaupun aku rasa cf kali ni tak se best cf yang lepas, maybe sebab vanue dia, tapi aku happy sebab dapat spend time dengan adik adik. even sampai nak tercabut kaki kakak ikut korang pergi sana sini dalam cf tu. haha

comic fiesta 2015: checked!

No comments:

Post a Comment