YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

Tuesday 8 December 2015

a bittersweet weekend




salam

selalu nya dalam seminggu, hari yang kita paling tunggu-tunggu semestinya hari sabtu dan ahad.time weekend ni, ada setengah orang yang suka melepet je dekat bilik konon nak recover penat seminggu kerja or belajar, ada yang asal weekend je pergi mall, pavillion, klcc, hang out, window shopping, etc, kalau yang sep sep pelajar mithali tu, time weekend ni lah nak study, nak revise, nak cover topic yang belum faham dan etcetera.

so aku punya weekend haritu is one of the most bittersweet weekend aku sepanjang sem ni kot. mixed weather; ribut, hujan, pelangi, bunga-bunga kind of weekend. kenapa? okay let me sort the events one by one.

first.
haha. no, of course i dont mean it.
pagi pagi sabtu tu, bangun dari tidur lepas subuh, aku cuddling dulu atas katil malas-malas nak bangun mandi lagi tiba tiba macam gatal tangan nak bukak facebook, sebaik baik sahaja aku bukak facebook, first status dekat timeline tu dah kasi aku ribut satu hari. there is one person mingling beyond the line with that someone. serious aku geram. pagi pagi lagi ni weyh~ elok pulak time baru bangun tidur, mood tak berapa nak elok lagi. tapi aku cuba cool down dulu. diorang kan memang teman tapi mesra.  dia pun belum aku punya lagi pun. macam tak ada right je nak marah marah kan. lagipun bukan that someone yang mention pun. cuma that person je yang buat macam tu. *cuba pujuk hati. fuh~ termenung dua jam jugak aku pasal benda ni. 

ps; aku bukan jenis orang yang suka termenung except bila ada benda benda yang betul betul kacau perasaan aku.

second.
handphone aku jatuh. dan nak dijadikan cerita, screen dia crack teruk. macam mana boleh jatuh? kawan aku ter terlanggar tangan aku dan aku terlepas handphone aku maka jatuhlah handphone itu ke lantai dengan kuat nya. pendek je cerita dia. tak sampai lima saat pun. tapi sampai sekarang belum solve lagi masalah ni. screen handphone aku masih belum baik lagi. dan hati aku masih terpaksa bersabar setiap kali aku tengok screen handphone yang retak seribu. oh ya, nak dijadikan cerita, aku tak marah sikit pun dekat kawan yang terlanggar tangan aku tu sebab pagi tu aku teramat lah malas nak fikir pasal apa apa pun berikutan insiden facebook di awal pagi tu. dan nasib baik handphone aku tu masih boleh guna, walaupun retak nya beribu tidak terkira. fuh~

ps; lcd replacement dekat machine priced rm1k++ botak kepala fikir mana nak cari duit. 

third.
dalam perjalanan kitorang nak pergi wedding show, oh ya lupa nak bagitau, aku join wedding show on that saturday. so dalam kereta tu, sambil sambil borak dengan orang sebelah, aku tengok lah handphone. ada notification dari facebook. that someone shared a video from tastemade. aku pun bukak notification tu dengan hati bercampur baur. amboi kali ni aku ribut betul ni. tak boleh balas pinggan kosong cun melecun bukan main. ya Allah masa tu geram nyaaa sampai merah muka aku. bila perasaan tak stabil, dan condition kita tak tenang, mula lah fikiran fikiran negative menjelma. contoh nya. 1.kalau dekat public macam ni, agaknya kalau conversation between diorang dua entah macam mana mesra dia agaknya. memang bahasakan dinda kanda ke macam mana? 2.last night dia bukan main tak reply text dekat facebook tu bukan main dia comment comment dengan dinda tu. 3. aku tau lah aku tak pandai masak. but still jangan lah assault my weakness dengan cara macam ni. 4. third wheel lah ni cerita dia. kenapa lah aku cool je dari dulu. 5. kenapa time aku baru nak bukak pintu hati aku ni lah nak jadi benda macam ni. 6. aku tak ada kawan laki yang teman tapi mesra pun, tapi buat macam ni pulak. 7. this is not fair, kata what you give you get back? 8.dah tak boleh husnuzon lagi dah ni 9.10.100.1000... to infinity lah bad thought tu muncul satu satu. in fact, aku siap mintak advice member satu kereta ( masa on the way nak pergi wedding show; as incident ni jadi masa dalam kereta) lagi pasal apa yang patut aku buat, macam mana nak cool down, etc. and nasib baik aku satu kereta dengan orang orang yang rational dan yang memang tak awkward dengan aku (read: bukan stranger) kak fatin, kak ayu, sheera dan ayuley. alhamdulillah dapat naik satu kereta dengan diorang. aku ribut ribut pun diorang sabar je layankan perangai aku. kalau nak mintak word boleh describe  macam mana ribut aku masa dalam kereta tu, word yang paling sesuai is 'out of control'. serious. at one point tu, masa lalu terowong, kak fatin ajak bukak tingkap kereta dan jerit kuat, aku punya jerit tu sampai kereta belakang terus slow down, maybe dia ingat bunyi hon or ada orang gila dekat dalam kereta kitorang tu. 
tambah cerita lagi, aku siap bagitau mama, beserta screenshot both status facebook tu lagi. sumpah imature nya tindakan tindakan aku bila hilang cool macam ni. *facepalm

ps: masa tu aku rasa sedih, disappointed and frust instead of marah sebenarnya.
ps: this is my first time being like this. i never be like this before. trust me. 


fourth.
as aku mention dekat atas tadi, hari sabtu tu aku join wedding show. vanue: royal chulan hotel. show time: 7:45 pm to 10:40 pm (read: malam) tapi untuk preparation dan rehersal dia. time zohor kita dah terpacak dekat depan hotel tu. untuk performance malam tu, kita perform non stop sampai habis event. boleh tahan lemau jugak kitorang bila habis show ni. sampai ada yang demam demam. kesian. tapi, the positive one is kita masing masing dapat experience baru sebab rasanya ni antara wedding show kita join yang wedding dia grand gilaaa... wedding hall dia, sekali masuk rasa macam masuk istana. serious grand. and excessive (read: bagi aku selaku rakyat marhaen ni).

ni baru entrance dia gais

yes, ni kak wani. depan tu kak azreen.
tapi highlight kat sini tempat pengantin makan beradab tu gais.

biasa kita show memang selalu nya budak budak macam ni selalu datang depan nak main instrument,
tapi this time thi litle girl ni cute sangat macam pricess
when all girls be like.
full ensamble. 
ps: aku punya lah excited first time masuk royal chulan hotel ni serious cantik dia punya segala gala interior exterior design landscape dia apa semua *shed tears terharu 
ps: the first untill fourth event were all happened on saturday. i was getting fever on that night

fifth.
it is sunday and by 8.15 am aku, kak ayu, kak ain and sheera gerak naik buki tinggi pahang. trip ni kita dah plan tiga minggu. walaupun aku dah pernah pergi bukit tinggi, tapi saja nak pergi lagi as kali ni pergi dengan different person ( first time pergi dulu dengan family paksu) even time tu aku tak berapa sihat, cuaca tak sejuk dekat atas sana dan trip ni kejap je (tak sampai half day), tapi aku still rasa trip ni best. maybe sebab pergi trip dengan TF4. dengan diorang apa apa pun aku rasa best kot. (orang lain no offence ok)








roadtrip #tf4 (bukit tinggi) : checked! 

No comments:

Post a Comment