YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

Saturday 19 October 2013

work?

salam alaik
hye

since dari sebelum exam final dekat cfs haritu, aku dah bagitau mama n abah, cuti 3 bulan nanti, raihan nak kerja. abah said yes. and mama said tengok lah macam mana~ [mcm biasa, mama dari dulu lagi x kasi aq kerja. but its ok ..i dont mind]. tapi tu dulu masa lepas spm, kena ambil lesen kereta, x la rasa sangat kalau mama x kasi kerja pun.

sebelum ni, aku x pernah cuti lama, selalu cuti, tambah tolak 2 minggu je sebab aku amek short sem dekat cfs. kali ni, ni first time aku cuti panjang, cuti 3 bulan. teringin nak cari pengalaman menjadi seorang yg 'ber-kerjaya'. bak kata kakak saudara aku, bila kerja ni, kita tahu la nak hargai sikit duit tu, tau susah senang macam mana nak dapat duit.

so, dari hari mama n abah ambil aku balik dari cfs hari tu, aku tanya balik dekat abah. abah, raihan nak kerja cuti ni, boleh? abah kata, cuba tanya mama dulu. aku pun tanya, mama, cuti ni raihan nak kerja boleh? mama kata.... [as guessed.] duduk rumah je lah... jaga rumah, kemas rumah, tengok adik2... aku x kisah, sebab ye lah.. maybe baru nak start cuti, kan... mama nak aku duduk rumah dulu kot. ok lah... aku pun memang rasa xnak kerja lagi.

hari tu, masa dekat rumah makcik[before balik rumah], pakngah ada ajak aku kerja dengan dia. kerja dekat jabatan perdana menteri, sebab pakngah kerja dekat situ. mama macam hesitate je nak bagi, jadi aku pun xnak la pasang harapan. nanti sedih pulak

tapi hari ni, dah masuk seminggu duduk rumah, member2 pun ramai yang dah start kerja, kalau bulan depan boleh kerja, boleh la aku menabung untuk beli dslr ke..tukar handphone baru ke..pergi travel ke.. .hehe. jadi hari ni, malam ni, aku nak tanya mama lagi, nak pujuk mama lagi. mama, raihan nak kerjaaaa, boleh laaaa.... T__T

gambar sekadar hiasan dan peringatan =]

bye

No comments:

Post a Comment