YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

Monday 21 October 2013

astaghfirullahal'azim

salam alaik.
hye

iman manusia turun naik. kejap kita baik, kejap kita jahat.

maafkan kesalahan orang lain, minta maaf atas segala kesalahan kita, maafkan diri sendiri.

dengar macam senang. tapi, heh. tak senang. susah. erm. tapi depends pada iman masing2 sebenarnya.

kalau kita susah memaafkan? muhasabah diri, tanya hati, kenapa susah untuk memaafkan? Allah jadikan setiap perkara itu bersebab. then, why this happen to me? jawab sendiri. you know yourself better than anyone knows.

dan jangan lupa. Allah ada. Allah tahu.

maafkan semua salah dan silapku. sungguh aku cuma manusia yang penuh kekhilafan. aku manusia. aku serba kekurangan. aku perlukan kau untuk tegur kesalahan aku, untuk aku jadi manusia yang lebih baik, sebaik kau.

faghfirli ya rahman, faghfirli ya rahim faghfirli ya rabbal 'alamin.

goodnight.

bye


No comments:

Post a Comment