YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

Friday 6 December 2013

short message1: understanding

salam alayk

short message for myself and for those who are reading this.

hye

dalam bermasyarakat, bersosial, berdakwah, kita tak boleh sama kan orang lain dengan diri kita. Allah jadikan setiap orang itu berbeza perangai, jiwa, perasaananya.

 bagaimanapun, kita tetap ada sekurang-kurangnya satu persamaan atau pun something yang kita boleh panggil sebagai common sense. sebagai muslim, persamaan yang paling basic antara kita ialah, kita seislam dan bersaudara. why not kita remind diri kita, setiap kita yang beriman itu bersaudara, dan once kita bertaaruf, kita sebenarnya telah mewujudkan ikatan persaudaraan yang lebih kuat dan rapat. yang bila dia susah kita tolong, bila kita lupa dia ingatkan, bila ada yang terjatuh kita bantu dia bangun. bukan hanya sekarang kita bersaudara, tapi sampai bila-bila.

remember this : fahami orang lain jika kita mahu mereka fahami kita. gembirakan orang lain jika kita mahu mereka gembirakan kita, sayangi orang lain jika kita mahu diri kita disayangi.

ikhlas kan hati, renew your intention, be a good muslim, good muslimah. put a smile on your face, spread the happiness, feel the sweetness of ukhuwwah. that is da'wah. insyaAllah.

bye

may Allah bless 



No comments:

Post a Comment